8 krachtige tips voor effectieve OnPage en OnSite SEO


Het optimaliseren van de inhoud van uw website, vooral vanuit een OnSite perspectief, is uw entree in de wereld van SEO. Als u zich bezighoudt met de optimalisatie van afzonderlijke pagina's van uw website, is er onvermijdelijk veel potentieel voor optimalisatie met betrekking tot de gehele structuur van uw site.Zoekmachines zoals Google of sociale netwerken zoals Facebook maken gebruik van geavanceerde algoritmen. Deze algoritmen zijn uitsluitend gebaseerd op de behoeften van de gebruikers van deze diensten en websites. Als u in de bovenste rijen van de zoekresultaten wilt komen, moet u deze algoritmen helpen om de juiste inhoud te vinden die is afgestemd op uw doelgroep. U kunt een hogere ranking bereiken door simpelweg de afzonderlijke pagina's van uw website te optimaliseren. Als u de SEO tips toepast op de hele website en ook SEO voor de pagina zelf uitvoert, zult u op de lange termijn de positieve effecten merken.


OnSite SEO tips


Er zijn veel factoren die een belangrijke rol spelen bij OnSite SEO. Om ze allemaal in één artikel op te sommen zou het bestek van dit artikel te buiten gaan. In de volgende paragrafen hebben wij de volgens ons belangrijkste tips voor u verzameld, die u zullen helpen om vooruitgang te boeken in het kader van OnSite-optimalisering.


OnSite fouten vinden


De indexering van uw pagina's door Google is een belangrijk gegeven. Voordat u begint met het optimaliseren van uw individuele pagina's volgens OnSite-factoren, moet u deze pagina's eerst controleren op OnSite-fouten. Omgekeerd kunnen we ook stellen dat de eerste belangrijke optimalisatiestap voor pagina's het controleren op OnSite fouten is.Een van de belangrijkste punten is het voortdurend controleren van de rankings en indexaties van uw pagina's via Google Webmaster Tools. Als je deze webmaster tools gebruikt, kun je in de schoenen van Google en zijn bezoekers gaan staan. Het is bijvoorbeeld voorgekomen dat u pagina's in uw browser kunt bezoeken, maar dat deze vanuit het oogpunt van Google niet toegankelijk zijn. Wanneer dit gebeurt, bent u niet in een positie om zo'n omstandigheid op te merken. Door uw rankings via Webmaster Tools te analyseren, kunt u snel te weten komen of uw rankings zijn veranderd en of de bots van de zoekmachines uw pagina überhaupt kunnen indexeren. Voor verschillende CMS zijn ook overeenkomstige plug-ins beschikbaar, die u automatisch ondersteunen bij deze controle en u via e-mail waarschuwen als de rankings van uw website in negatieve zin zijn veranderd.


Let op de rechtsgrondslag


Een echt belangrijk onderdeel van OnSite Optimalisatie in Duitsland is het privacybeleid van uw website. Het lijkt verleidelijk gemakkelijk om een privacybeleid van een themagerelateerde website te kopiëren en het op uw eigen website te gebruiken. In het beste geval past u dit privacybeleid nog aan het aanbod van uw website aan. Dit is de klassieke en volkomen verkeerde - zelfs nalatige - benadering. In dergelijke privacyverklaringen worden dingen vermeld die helemaal niet van toepassing zijn op uw aanbod, zoals het gebruik van SSL-certificaten, hoewel die niet worden gebruikt. In andere gevallen worden belangrijke zaken vergeten te vermelden, zoals het gebruik van Google Analytics. Met name Google Analytics wordt op bijna elke website gebruikt en in veel gegevensbeschermingsverklaringen ontbreekt een overeenkomstige verwijzing. Veel advocaten verdienen hun brood met waarschuwingsbrieven, dus controleer de inhoud van uw privacybeleid ten minste tweemaal per jaar. Het is zelfs beter om het te controleren na het installeren van nieuwe plug-ins of het functioneel uitbreiden van uw website.


Kijk uit voor dubbele inhoud


Duplicate content is zeer schadelijk voor de ranking van uw website. We hebben het hier niet over het eigenhandig creëren van duplicate content. We hebben het dan over plagiaat van uw inhoud door uw concurrentie of partners. Voer elke drie maanden de nodige controles uit Als u merkt dat uw teksten of beeldmateriaal op andere websites worden gebruikt, breng dan de webmasters op de hoogte om ze te verwijderen of vraag om de inhoud dienovereenkomstig te markeren met de Canonical tag op uw website. Controleer ook of u oude inhoud op het web hebt staan die u nog niet hebt geblokkeerd door uw .htaccess-bestand uit te breiden.


 

U kunt een hogere ranking bereiken door simpelweg de afzonderlijke pagina's van uw website te optimaliseren.