SEO-for-blogging

Is bloggen nog steeds relevant? De cijfers zeggen van wel.

Er zijn 70 miljoen nieuwe berichten per maand, en 42% van het web is alleen al op WordPress gebouwd. Als gevolg daarvan is bloggen nog steeds een prominent onderdeel van een online marketing strategie.

In een recent onderzoek bleek zelfs dat van alle vormen van marketing die er zijn, zoals video’s, infographics, e-books, en online evenementen, 90% van de bedrijven de laatste 12 maanden blogs gebruikte om hun merken te helpen vermarkten.

Maar hoe bereiken ze dit met de overvloed aan inhoud op het internet?

Wel, ze kunnen dit bereiken met de juiste strategie en door zich te concentreren op de prioriteiten rond het bloggen, zoals SEO, en tijd te nemen om hun klanten te begrijpen, wat we zo dadelijk bespreken.

Maar als je aan SEO begint of content marketeer bent geweest, kun je je afvragen of het nog wel de moeite waard is om blog strategieën uit te bouwen of tijd te besteden aan het uitbesteden van blogs. Nou, dit is zeker het geval.

Ook al zijn sociale media een essentieel onderdeel van de inhoudsstrategie geworden, dat betekent niet dat blogs er niet meer toedoen

Bloggen levert meer verkeer op en kan helpen naamsbekendheid en autoriteit op te bouwen. En die leads en traffic veranderen in klanten en helpen een nieuw publiek te creëren.

Maar invloedrijke blogs maken die beantwoorden aan de doelstellingen van je bedrijf is een totaal ander vakgebied.

Dus, hoewel ze belangrijk zijn, is het cruciaal dat je de tijd neemt om een effectieve strategie uit te werken die je publiek betrekt en doet groeien en mensen terugbrengt naar je eigen website.

Waarom is bloggen nog steeds relevant?

Nu komen we te weten waarom bloggen essentieel is voor merken en welke strategieën topmerken gebruiken om ervoor te zorgen dat hun blogs invloedrijk zijn in het steeds evoluerende tijdperk van online marketing.
Bloggen voor betere SEO

1. Bloggen bouwt loyaliteit en vertrouwen op

Zoals gezegd helpen blogs bij het opbouwen van loyaliteit en vertrouwen. Maar hoe?

Het geven van advies en betrouwbare informatie die consumenten kunnen gebruiken, vestigt autoriteit over de onderwerpen die je bespreekt.

Blogs zijn een geweldige manier om je publiek langzaam te voeden en je deskundigheid te bewijzen als het over je industrie en productlijn gaat.

Een essentieel onderdeel van het verbeteren van inhoud is het E-A-T concept, dat staat voor deskundigheid, gezaghebbendheid en betrouwbaarheid. (Expertise – Authority – Trustworthy)

Hoewel het geen ranking factor is, deelt Google mee dat E-A-T essentieel is voor zijn algoritme en hoe het inhoud analyseert en herkent.

Dit betekent dat je inhoud overal in de inhoud en op de site nauwkeurige, informatieve en nuttige informatie moet bevatten.

2. Bloggen verhoogt de zichtbaarheid

Het volgende deel van het bouwen van goede inhoud is ervoor zorgen dat het geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Blogs die antwoord geven op de vragen die consumenten in je bedrijfstak stellen zijn nuttig voor SEO.

Extra trefwoorden verwerken in je boeiende en unieke koppen en subkoppen, en in je goed onderzochte unieke inhoud, is een trefzekere manier om je zichtbaarheid te helpen vergroten.

Intern linken is een andere manier om je zichtbaarheid te vergroten. Link building door andere pagina’s, blogs, en productpagina’s op je site heen kan helpen bij het opbouwen van merkzichtbaarheid, bekendheid, en autoriteit.

Het is ook belangrijk om te kijken naar de lengte van de blogs die vergelijkbaar zijn met het onderwerp dat je bespreekt om er zeker van te zijn dat je het onderwerp volledig behandelt en voldoet aan de lengte die je zal helpen te ranken op de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs).

Beelden zijn een andere geweldige manier om je inhoud en zichtbaarheid te verbeteren, waarover we later meer zullen praten. Laten we nu ingaan op merkbekendheid, of naamsbekendheid.

3. Bloggen creëert merkbekendheid

Nieuwe en originele inhoud kan je merk opvallender maken tussen de rest van je concurrenten.

Wanneer ze antwoorden zoeken op hun vragen of iets meer willen leren, staat je merk bovenaan in de SERP’s en geeft ze de informatie die ze nodig hebben.

Hoe meer je investeert in blogstrategie, hoe meer mogelijkheden je hebt om je merkbekendheid te laten groeien, niet alleen voor SERPs maar ook via delen in de sociale media.

4. Bloggen genereert nieuwe leads

Als consumenten je inhoud boeiend vinden, zullen ze waarschijnlijk meer willen weten.

Het is een uitstekende manier om nieuwe leads te krijgen door ze zich te laten abonneren op je e-mail lijst of nieuwsbrief.

Op deze manier is het minder opdringerig dan hen te laten houden van een advertentie die hen vraagt zich aan te melden voor een e-mail listing om een coupon te krijgen.

Hoewel dit een geweldige tactiek kan zijn voor leads, helpen blogs een band op te bouwen voordat ze om hun informatie vragen.

Als ze ervoor kiezen je inhoud op je site door te lezen, vinden ze je inhoud al leuk en willen ze meer te weten komen. Er is dan eerder een conectie met je merk door de unieke, nuttige inhoud.

Je kunt dan aan het eind van de blog of als ze scrollen de nieuwsbrief opt-in pop-up inbouwen, zodat ze snel hun informatie kunnen invoeren en verder lezen.

5. Bloggen drijft betrokkenheid

Een van de doelen voor de meeste inhoudsmarketeers is relaties met nieuwe en bestaande klanten te blijven opbouwen.

Blogs bieden meer deelbare inhoud dan alleen je producten of diensten posts voor consumenten om met anderen te delen over sociale media.

Het is een geweldige manier om klanten te onderwijzen, tips of how-tos te geven, en meer banden met je merk te scheppen.

Op den duur kan het langzaam herinneren van consumenten aan je merk via je inhoud helpen lezers om te zetten in langdurige klanten.

Bovendien kunnen blogs interessante punten toevoegen aan de reis van de klant en verschillende mogelijkheden bieden om je inhoud te delen.

Ten slotte betrekt het consumenten bij onderwerpen waarin ze al geïnteresseerd zijn of waarover ze iets willen leren, waardoor meer animo voor betrokkenheid ontstaat.

6. Bloggen stelt je in staat de behoeften van je klanten te begrijpen

Over het algemeen hebben consumenten niet voldoende tijd om blogs te lezen, dus is het is belangrijk om uit te vinden wat bij hen zal resoneren om ze op de pagina te houden.

Proberen je in de klant zijn- of haar schoenen te verplaatsen en hun vragen te beantwoorden is waar blogs voor gemaakt zijn en kan zowel jou als de klant ten goede komen.

Zo heb je de tijd genomen om je doelmarkt verder te onderzoeken en te begrijpen, en krijgen zij de informatie die ze nodig hebben.

Blogs bieden ook een uitnodigende ruimte om recensies en feedback achter te laten. Je kunt er mooie verbeterpunten en nieuwe ideeën voor blogbetrokkenheid vinden.

Bijvoorbeeld, misschien liet iemand een vraag achter, en die vraag creëert een geweldig onderwerp voor een volgend blogbericht.

Het is uitstekend om toekomstige inspiratie op te doen, contact te maken met klanten, en hun behoeften te begrijpen.

Wat Is De Toekomst Van Bloggen?

Bloggen heeft in de loop der jaren een hele gedaanteverwisseling ondergaan wat betreft de strategieën om het te optimaliseren en de beste praktijken om met lezers in contact te komen.

Google Trends laat zien dat contentmarketing en bloggen op een gegeven moment samensmelten, hoewel de aandacht nu verschuift naar inhoud in zijn geheel.

Het simpelweg invoeren van trefwoorden en wat je denkt dat Google wil horen is niet genoeg.

Alle inhoud moet vakkundig gemaakt zijn en goed doordacht.

Dus nu duiken we in hoe je je blog inhoud nieuw leven kunt inblazen om er zeker van te zijn dat het doel treft.

Hoe kun je je aanpassen aan de veranderende tijden?

Wanneer het om blogs gaat, is de basislijn om je op te richten kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.

Maak geen blog artikels alleen om ze te produceren omdat je denkt dat het je merkzichtbaarheid kan helpen.

Zoekmachines zijn net als blogs geëvolueerd en zijn beter in het beoordelen van inhoud.

Ook hebben mensen geen tijd om lange, eindeloze inhoud te lezen, waar het moeilijk is de kernpunten te vinden.

Het blogartikel heeft beschrijvende en boeiende koppen en subkoppen nodig, evenals duidelijke, beknopte tekst met effectieve sleutelwoorden.

Het is waardevol om een onderwerp volledig te bespreken, zodat iemand het kan begrijpen, maar ook tot de kern te komen – geen extra poeha.

Multi-Channel Storytelling Is The Way To Go

Content is nog steeds koning, maar het kanaal is nu koningin. Bij multi-channel storytelling gaat het erom hoe je inhoud over verschillende platforms verspreidt. Er zijn talloze sociale media sites en bedrijfsvermeldingen waar je je inhoud op maat kunt maken en delen.

Je kunt ook kijken naar bedrijfsvermeldingen of -gidsen waar je inhoud kunt delen, zoals je Google Bedrijfsprofiel, waar je Google Posts kunt delen.

Visuele inhoud trekt meer lezers aan

Invloeiende foto’s, infographics, korte video’s, en andere visuele inhoud kunnen helpen je onderwerpen te breken.

Het kan je ook helpen onderwerpen beter te belichten, moeilijke begrippen te beschrijven, en lezers betrokken te houden.

Zichtbaar zijn in zoekacties

Om zichtbaarheid te creëren is het cruciaal om unieke inhoud te produceren en je erop te concentreren de lezers bezig te houden.

Daarnaast is het van vitaal belang om bij het maken van inhoud de klant voor ogen te houden, zodat de inhoud niet op de SERP’s valt of verloren gaat tussen andere soortgelijke inhoud.

Onderzoeken wat je concurrenten doen en wat goed scoort op SERP’s is een begin om de zichtbaarheid van je merk te vergroten.

Dan een unieke invalshoek vinden of voortbouwen op waar zij het over hebben en toch beantwoorden aan wat consumenten zoeken, is het perfecte evenwicht voor het maken van boeiende rangschikkende blog-inhoud.

Zijn blogs nog relevant in 2022?

Ja, maar net als bij SEO is het aan het evolueren. In het centrum van een effectieve blogstrategie staan SEO best practices.

Het is belangrijk je strategie te evalueren naarmate SEO zich ontwikkelt, om er zeker van te zijn dat je inhoud en je hele website de deskundigheid, gezaghebbendheid en betrouwbaarheid hebben die zoekmachines eisen.

Ook met alle veranderingen in de online marketing strategie blijven blogs een pijler.

Blogs kunnen niet alleen leads binnenbrengen, maar ook de naamsbekendheid van je doelmarkt vergroten. Als je de tijd neemt om eenvoudige SEO tactieken te begrijpen en hoe je je publiek kunt bereiken, zul je zeker een bloeiende en succesvolle basis van blogberichten hebben.

5/5 - (1 stemmen) Klik op een van de sterren om je waardering te geven