turned on black and grey laptop computer

Als je niet investeert in marketing, kom je niet vooruit in de huidige concurrerende online markt.

Als je op Google gaat en de door jou gekozen “zoekterm” (keyword phrase of long tail keyword) intypt, wil je natuurlijk bovenaan de lijst staan.

Als je een klein tot middelgroot bedrijf hebt, is het vaak moeilijk om de kosten van marketing te rechtvaardigen. Als je geld uitgeeft aan zaken als Google Ads, reclame op sociale media, e-mailmarketing enzovoort, vraag je je misschien af:

  • Waarom zijn deze marketingtactieken nog steeds zo belangrijk?
  • Wat is de waarde van investeren in marketing?
  • Hoe weet ik of ik het goed doe?
  • Wat kan ik doen om mijn marketinginspanningen te optimaliseren?
gray and brown stones on gray ground

In dit artikel gaan we in op de redenen waarom bedrijven nog steeds geld uitgeven aan marketing en beantwoorden we je vragen over hoe jij je marketing inspanningen kunt optimaliseren.

Bouw uw merk op

SEO staat voor Search Engine Optimization. Zoals de naam al doet vermoeden is het de praktijk van het optimaliseren van de inhoud en presentatie van een website om hoger te scoren bij Google, Bing en andere zoekmachines.

Het doel van een SEO-campagne is om de zichtbaarheid van de inhoud van een bedrijf te vergroten en de positie in de zoekresultaten te verbeteren. SEO is een essentieel onderdeel van elke marketing campagne, omdat de manier waarop een site wordt gerangschikt op een zoekmachine kan bepalen hoeveel mensen jouw bedrijf vinden.

SEO is een van de belangrijkste onderdelen van digitale marketing geworden. Volgens het US Internet Trends rapport, is SEO de op één na belangrijkste component van digitale marketing geworden na social media marketing dat inmiddels aan de terugweg bezig is.

Het belang van SEO wordt weerspiegeld in het feit dat Google is begonnen met het geven van voorkeur aan websites die zijn geoptimaliseerd voor zoekopdrachten boven de websites die dat niet zijn.

person holding black android smartphone

Krijg meer zichtbaarheid in zoekmachines

Om de beste resultaten uit jouw website te halen, is het belangrijk om een backlink van goede kwaliteit te hebben. Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de links die je krijgt relevant zijn.

Dit zal ervoor zorgen dat jouw website betere rankings krijgt in de zoekmachines. Ook moet je ervoor zorgen dat je links naar sites met een hoge autoriteit. Wanneer je dit doet je in staat zult zijn om de ranking van je website in de zoekmachines te verbeteren. 

Genereer meer leads

Je doel om meer leads te genereren moet duidelijk zijn: Je wilt dat nieuwe contacten contact met je opnemen omdat ze geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt.

Of je nu een e-mail marketing campagne voert, content marketing gebruikt om mensen naar je landingspagina te leiden, of een nieuwsbrief verstuurt, je kunt je doel bereiken als je het eerste punt duidelijk maakt.

Hoe duidelijker je dat doel kunt maken, hoe waarschijnlijker het is dat mensen in actie komen.

Zorg voor conversies

Een van de meest voorkomende redenen waarom een website niet goed converteert, is omdat hij slecht ontworpen is. Om je te helpen een beter inzicht te krijgen in hoe jouw site eruit ziet vanuit het oogpunt van een potentiële koper, zijn er enkele goede visuele ontwerp tools die je een beter idee kunnen geven van wat werkt en wat niet werkt.

Google’s “What Works” tool, kan je bijvoorbeeld helpen de factoren te identificeren die zorgen voor hoge conversiepercentages. Wat wil je dat je bezoekers voelen en ervaren? Wat voor inhoud wil je dat ze zien als ze op je site belanden?

Vergroot je marktaandeel

Om je marktaandeel te vergroten moet je je beter profileren en je merk bekend maken. Je merkidentiteit is wat je uniek maakt in een overvolle markt.

Als je manieren zoekt om jezelf beter zichtbaar te maken voor je publiek, moet je een van deze tactieken overwegen.

Als je je in een overvolle markt bevindt, is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen ervoor zorgen dat je merk opvalt. Dit kan verschillende dingen betekenen.

Een groot bedrijf kan zich misschien een reclamecampagne of zelfs een grote PR-campagne veroorloven. Kleine bedrijven kunnen hun inspanningen richten op het ontwikkelen van een betere klantenservice.

Maar wat de tactiek ook is, het doel is hetzelfde: ervoor zorgen dat mensen niet meer aan hun concurrenten denken, maar aan wat jij te bieden hebt.

selective focus photography of snail on plant
Een trage mobiele website is een deal-breaker voor ongeduldige bezoekers

Investeer in een goede mobiele website

Volgens een studie van eMarketer zal de meerderheid van de smartphone gebruikers een mobiele site verlaten als het te lang duurt om te laden. Dit betekent dat een goede SEO-strategie essentieel zal zijn voor het succes van jouw website. Ten tweede, Google is de meest populaire zoekmachine. Ongeveer 1,5 miljard mensen gebruiken Google elke maand om iets te vinden, waar ook ter wereld. De concurrentie is enorm, maar door op de juiste manier te investeren in je marketing door middel van linkbuilding en On-Page SEO kunt hen altijd een stap voor blijven.

Conclusie

Dus, waarom is het zo belangrijk om te focussen op SEO in het huidige concurrerende digitale landschap?

Er zijn een paar belangrijke redenen:

Ten eerste, meer dan 80% van alle online zoekopdrachten worden nu gedaan op mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets. Dit betekent dat als je niet geoptimaliseerd bent voor search, u een enorm publiek misloopt.

Dat is wat Google en andere zoekmachines willen zien. Zij willen er zeker van zijn dat wanneer iemand naar een website gaat de bezoeker ook daadwerkelijk snel kan vinden waar naar werd gezocht.

5/5 - (1 stemmen) Klik op een van de sterren om je waardering te geven