Niveau koppelingen

Tier links zijn links van andere domeinen die naar andere domeinen dan uw website verwijzen zonder direct naar uw website te verwijzen of te linken. De Tier 1 link wijst echter altijd naar uw website. Het is een keten van links naar uw website die zorgt voor de uiteindelijke vertrouwensstroom of linkjuice.

Een grote keten van links op verschillende niveaus naar een Tier 1-link kan in principe veel meer opleveren dan 100 afzonderlijke links, aangezien de uiteindelijke vertrouwensstroom van alle pagina's wordt verzameld en naar één punt wordt geleid. (Ze verbeteren elkaars domein autoriteit, wat de betrouwbaarheid verhoogt.
Verschillende soorten backlinks

We hebben nu hoofdzakelijk één type backlink besproken. De link die we eerder bespraken is de Web2.0 link, maar er zijn veel verschillende soorten links die kunnen worden verkregen die van invloed zijn op uw domein autoriteit.

Vandaar een lijst van de verschillende soorten backlinks:

 

Web2.0 links


Bij Web2.0 bepalen alle internetgebruikers de inhoud van een website. Internetgebruikers creëren hun eigen inhoud. Web2.0-websites zijn gebruiksvriendelijk omdat ze geen programmeerkennis vereisen. Dit soort websites kan worden vergeleken met Tumblr en Pinterest, maar het zijn nog steeds links naar body content.


Autoriteit links


Autoriteit links zijn links van een website naar uw website met een hoge domein autoriteit. Domein autoriteit wordt gevormd (zoals eerder vermeld) door het niveau van kwaliteit, verkeer en levensduur.


Primaire Trefwoord Koppelingen


Logischerwijs zijn dit de meest gerichte zoekwoorden. Bijvoorbeeld, als je een website hebt die reizen aanbiedt, hoop je dat mensen zoeken op: Vakantie in Spanje.
De website zal variaties van deze zin bevatten, maar ook letterlijk "vakantie in Spanje".


Anker-achterlink


Een stuk tekst met een #tag (element-id: id="tag") dat verwijst naar een specifiek deel van de website en de inhoud beschrijft.


Algemene links


Voor generieke ankertekst in backlinks gebruikt u: ''Lees meer... of klik op de link op.....''.
Gedeeltelijke trefwoord overeenkomst. In plaats van dezelfde trefwoorden te gebruiken, komt een gedeeltelijk trefwoord overeen met de ankertekst, d.w.z. een kleine variatie. Een synoniem dat in dezelfde context wordt gebruikt. Branded links: branded staat natuurlijk voor een merk. Het gebruik van merknamen is meestal goed in combinatie met ankerteksten. Bijvoorbeeld, voor Backlinks.nl zou dit kunnen zijn: ''Backlinks.nl" backlinks zonder het "Https://www" gedeelte'.


Eenvoudige URL's: Een eenvoudige URL is een URL zonder inhoud in het <a >< /a > gedeelte.
Anchor Domain: Het domein is het adres van de website. Een ankerdomein is een link die tekst bevat over het domein waarnaar hij verwijst als een alt-tag. Niet te verwarren met een anker (#), dat specifiek verwijst naar een ID in de inhoud.
Tekst-Url-Backlink: Is een link zonder href (het klikbare deel in de link). Bijvoorbeeld: ''www.Backlinks.nl'', dat is het domeinadres in een tekst zonder een link erachter.

 

Google Embed Maps (lokaal)

Een ingesloten link geeft informatie over uw bedrijf en geeft een fysieke locatie. Deze link is belangrijk voor uw lokale SEO om lokaal en in kaarten met zoekfuncties gevonden te worden.

Bijvoorbeeld: Google Maps maakt het uw klanten gemakkelijk om uw bedrijf gemakkelijker te vinden. Door Google Embed Maps te optimaliseren, is het voor Google duidelijk dat uw bedrijf zich in de buurt van de zoekopdracht bevindt. Het is belangrijk dat de ingesloten link geverifieerd is in uw Google Mijn Bedrijf account.

Als u in de omgeving van Alkmaar op Google zoekt naar ''digital marketing agency'', dan vindt u Backlinks.nl, James Wattstraat 28a in Alkmaar.

 

Vetgedrukte en gecursiveerde trefwoorden in de alt-tag

Wanneer inhoud vet of cursief is gemarkeerd, wordt er soms ook een link overheen geplaatst. Als de inhoud wordt gemarkeerd, betekent dit dat deze zeer relevant is voor het onderwerp. In de context van een backlink, kan dit zoekmachines extra informatie geven dat het aangesproken trefwoord belangrijk is.
In code ziet een vet of cursief gemaakt trefwoord er als volgt uit:

Cursief: <a href="#italic"><i> trefwoord</i></a> of voor vet: <a href="#bold"><b> trefwoord</b></a>.

De zoekmachines worden geattendeerd op het feit dat het trefwoord is gemarkeerd. Je zou kunnen denken dat het praktisch is om dit altijd te doen, zodat je beter aan de zoekmachines kunt overbrengen waar de link over gaat. Als een backlink voortdurend vet en/of cursief wordt weergegeven, is hij kwetsbaar voor spamming.


Top- en subniveaudomeinen

Er zijn ook links van verschillende topniveaudomeinen.

Een topniveaudomein is het laatste deel van een URL zoals ''.org, .eu of .com''.

.Org is een generiek topniveaudomein en staat voor een organisatie.

De andere TLD's staan voor het type domein of het land waarin het domein is geregistreerd. Naast generieke TLD's zijn er ook ccTLD's (country code top level domains), die staan voor landcodes. Zoals .nl, dat staat voor Nederland. Dus voor websites uit het Verenigd Koninkrijk: "co.uk" of "org.uk". Naast landen zijn er ook TLD's die een type organisatie of een onderwerp aanduiden. De meest voorkomende en bekende topniveaudomeinen zijn bijvoorbeeld:

.com / .nu/ .net/ .eu / .biz / .org / .wiki / .edu / .gov / .nl / .digital / .shop / .agency.

Naast een domeinnaam met een TLD zijn ook domeinen op subniveau (SLD) mogelijk. Een SLD is een onderverdeling van het hoofddomein. Het hoofddomein is onderverdeeld in verschillende onderwerpen. Het domein is als het ware uitgebreid. Denk aan careers.google.com of ads.google.com. Het gaat niet langer om zoeken in een zoekmachine, maar om werken of adverteren met Google. Deze subdomeinen vallen onder het hoofddomein en hebben daarom dezelfde Domain Authority als het hoofddomein.
Backlink profielen

Het opbouwen van een backlink profiel kost tijd. Het is niet zo dat als u erin slaagt voldoende links naar uw website te krijgen, u vanaf het begin een sterk profiel creëert. Dit alles heeft een impact op uw backlink profiel.

In elk backlink profiel zijn er verschillende soorten links, domeinen, trefwoorden, TLD's. Als u in dezelfde bedrijfstak zit, is er ook een patroon tussen u en al uw concurrenten. Jullie profielen zullen gelijkaardig zijn. Er zijn wat verschillen in de verschillende domeinen, maar er is een patroon in trefwoorden, TLD's en linktypes.

Er is een verschil tussen websites van andere sectoren en uw website. Met behulp van crawlbots kunnen zoekmachines zoals Google zien of uw website waardevol is en overeenkomt met waarnaar wordt verwezen (zelfs als het een andere bedrijfstak is) of niet. Elke bedrijfstak heeft zijn eigen patroon. Zoekmachines vergelijken dit patroon met vele duizenden andere websites uit dezelfde branche.

Dus hoe kun je zien wie een goed backlink profiel heeft en hoe kun je erachter komen aan welke voorwaarden jouw backlink profiel moet voldoen om beter te presteren in de zoekmachines dan je concurrenten?

 

De eerste stap is eigenlijk heel eenvoudig:

Op basis van de zoekresultaten in de zoekmachines, kunt u "lezen" welke websites een goed backlink profiel hebben. Als u een aantal websites bovenaan een zoekresultaat ziet staan (op een organische manier) die niet uw eigen website zijn, dan ziet een zoekmachine deze websites als waardevoller dan uw website voor de ingevoerde zoekopdracht. Als u extra links naar uw website wilt, kunt u proberen die te krijgen. Dit zal altijd passen in het profiel van uw huidige website.

Een backlinkprofiel bestaat onder andere uit

Aantal backlinks
Verschil in backlinks (foto/tekst/video)
Anker tags / alt tags
Diepe links
Authority links (denk aan links van andere websites naar uw website met een hogere domein autoriteit)

 


 

Linkbuilding is een belangrijke factor die in alle bedrijfstakken wordt gebruikt om de eigen relevantie te verhogen