Besteed aandacht aan uw paginastructuur


Bouw uw paginastructuur op als een piramide. Belangrijke pagina's moeten met één klik bereikbaar zijn, pagina's met prioriteit B met twee klikken en onbelangrijke pagina's met maximaal vijf klikken. Controleer ook voortdurend het belang van uw pagina's. Als u pagina's onderhoudt die niet echt belangrijk zijn voor de bezoekers van uw website, overweeg dan of u ze kunt verwijderen. Als dit niet het geval is, controleer dan of u het attribuut "rel=noindex" aan deze pagina's kunt toevoegen. Op die manier vermijdt u dat deze pagina's door de zoekmachines worden geïndexeerd.


Kijk uit voor gebroken links


Controleer uw pagina's met regelmatige tussenpozen op gebroken, zowel interne als externe links. Functionerende links verhogen het vertrouwen van de bezoekers en de zoekmachines krijgen de legitieme indruk dat u uw pagina's onderhoudt. Een ander belangrijk punt is Link Juice, dat u niet verzwakt als u niet-bestaande webpagina's linkt.


Optimaliseer uw URL's


Wanneer u de URL's voor uw pagina bepaalt, denk dan aan relevante trefwoorden. Trefwoorden in uw URL zijn een belangrijk punt voor OnPage optimalisatie. Om deze stap onder de knie te krijgen, moet u van tevoren een redelijke zoekwoordanalyse uitvoeren. U kunt gebruik maken van Google Search, Google AdWords Keyword Planner of gewoon Amazon Search. Plaats uzelf in de schoenen van de bezoekers van uw website, zodat u de juiste zoektermen voor het aanbod van uw website kunt identificeren. Wijs een trefwoord toe aan een pagina om zo effectief mogelijk te werk te kunnen gaan. Dit zal duidelijkheid scheppen in uw structuur. Gebruik vervolgens het corresponderende trefwoord in de URL, de paginatitel, de eigenlijke tekst, de afzonderlijke H1-H3 koppen en de META beschrijving. Besteed aandacht aan een evenwichtige keyword density en vermijd keyword stuffing. Besteed ook aandacht aan de semantiek van uw inhoud, want zoekmachines letten tegenwoordig niet meer botweg op het voorkomen van trefwoorden. U kunt ook longtails en synoniemen gebruiken.


Optimaliseer een paar pagina's perfect


Zoekmachines baseren hun ranking van websites voornamelijk op backlinks. Er zijn overeenkomstige tests die kunnen worden gebruikt om zelfs zonder backlinks een redelijke rangschikking tot stand te brengen om zoekers het perfecte resultaat te bieden. Maar de zoekmachines zijn hier nog niet klaar voor. U hoeft echter niet alleen op backlinks te vertrouwen, maar kunt uw bestaande inhoud perfect optimaliseren om bezoekers perfecte inhoud te bieden. Deze aanpak wordt ook beloond door de zoekmachines. Als u een paar pagina's perfect optimaliseert, gaat Google er bijvoorbeeld ook van uit dat u dat voor de rest van de website doet. Daarom moet u zich ook concentreren op de trefwoorden van deze getroffen pagina's.


Creëer inhoud voor de bezoeker


Voor alle liefde voor SEO, je maakt nog steeds de eigenlijke inhoud voor mensen. Verlies deze focus nooit en controleer uw inhoud voortdurend op deze ene factor. Omdat een mens altijd van een mens koopt, maar nooit van een machine. En als je in je content geen antwoorden geeft op de vragen van een koper, zal die persoon bij iemand anders kopen.


Conclusie


OnSite en OnPage SEO zijn belangrijke onderwerpen vanuit een SEO perspectief. Met de in dit artikel beschreven tips kunt u een groot potentieel voor optimalisatie benutten. Concentreer u echter in de eerste plaats op de persoon en verlies de kwaliteit van uw aanbod niet uit het oog.


 

Bouw uw paginastructuur op als een piramide. Belangrijke pagina's moeten met één klik bereikbaar zijn