Waarom linkbuilding beter is dan Google AdWords: een beginners gids voor online marketing

Linkbuilding bestaat al sinds het ontstaan van het internet. Het is een marketingtechniek waarbij u links van andere websites naar uw site opbouwt. Hoe meer links naar uw site, hoe hoger deze zal scoren op de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs).

Het is een techniek die zich inmiddels al lang heeft bewezen en effectief is om ervoor te zorgen dat u hoog in Google komt.

Met Google AdWords biedt u op trefwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf. Dit betekent dat u moet betalen voor elke klik en bereid bent te betalen voor klikken, zelfs als het niet leidt tot klanten of conversies. Om meer te leren over waarom linkbuilding beter is dan Google Adwords, lees verder!

Een van de belangrijkste voordelen van linkbuilding is dat u niet betaalt voor kliks, alleen voor links. Linkbuilding is niet gratis, maar het is een veel meer betaalbare en duurzamere vorm van reclame in vergelijking met Google AdWords.

Het andere grote voordeel van linkbuilding is dat je links kunt bouwen gedurende een lange periode – er is een “set it and forget it” factor in het spel en de waarde van uw links zullen gestaag groeien en in waarde toenemen. Het kost wel wat tijd om links voor uw site op te bouwen, maar de links zullen blijven groeien in kracht naarmate meer tijd verstrijkt. U zult merken dat na verloop van tijd, het aantal treffers in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERP’s) naar uw site zal toenemen.

Het proces van linkbuilding begint met het vinden van het juiste trefwoord. De beste trefwoorden zijn die waar je doelmarkt naar zoekt op Google. Zodra u een trefwoord heeft gekozen, maakt u inhoud rond dat trefwoord en publiceert het op andere sites op het web.

U kunt dit ook doen door het creëren van een blog post of iets dergelijks en dan het indienen van het aan gratis artikel directories. U moet een account aanmaken op deze directories zodat u uw artikel of blog post kunt indienen.

Veel mensen gebruiken software om dit hele proces te automatiseren omdat er elke dag honderden linkbuilding mogelijkheden zijn (bijv. blogs, forums, artikelen). Met deze software kunt u alle links uploaden die u wilt en het volgt automatisch elke link voor u. Het is een geweldige manier om uw linkbuilding campagne te schalen als u handmatige outreach doet.

Zodra uw inhoud is gepubliceerd, zullen anderen de site bezoeken en het interessant genoeg vinden om te delen met hun vrienden via e-mail, sociale media, enz. Naarmate meer mensen uw inhoud delen, zullen de links die terugverwijzen naar uw site na verloop van tijd gestaag in kracht toenemen.

Hoger in Google?
Meer bezoekers, meer klanten, meer omzet!
Vrijblijvend advies aanvragen

Voordelen van Google AdWords

Google AdWords is een platform om te adverteren op Google. Het is een gemakkelijke manier om uw advertenties onder de aandacht te brengen van mensen die geïnteresseerd zijn in uw producten en diensten.

Google AdWords kan echter duur zijn omdat u moet betalen elke keer dat iemand op de advertentie klikt, zelfs als ze niet converteren in klanten of verkopen.

Bovendien, met Google Adwords, moet u vaak wachten voordat u enig resultaat kunt zien. Dit komt omdat het een beetje tijd kost voor mensen om uw advertenties te vinden en erop te klikken. Dus, als je onmiddellijke bevrediging wilt en de mogelijkheid om bij te houden wat er werkt met je advertenties meteen, dan is Google AdWords een goede keus om een dienst of product even een goede boost te geven. Maar het blijft een korte termijn investering.

Te weinig verkeer naar uw website?
Bekijk onze Zilveren, Gouden en Platinum linkpakketten!
Linkpakketten bekijken

Nadelen van Google AdWords

De nadelen van Google AdWords zijn dat je alleen controle hebt over de trefwoorden of trefwoordzinnen waarop je biedt. Maar met linkbuilding, heb je meer controle over welke links te bouwen en van waar.

Een ander nadeel is dat mensen op je advertenties kunnen klikken zonder dat ze een klant worden. Nogmaals, dit gebeurt niet bij linkbuilding. Wanneer iemand op een link klikt, wordt hij direct naar de pagina op uw website gebracht waarnaar de link verwijst zonder extra kosten per klik. U betaalt eenmalig voor een link en daar kan duizend keer op geklikt worden zonder dat uw bankrekening een aderlating ondergaat.

Tenslotte kan Google AdWords duur zijn omdat het gebaseerd is op hoeveel u bereid bent te betalen per klik. U betaalt niet alleen voor de kliks, maar ook voor het verkeer dat deze kliks leiden tot conversies of andere inkomsten genererende activiteiten of doelen.

Als u concurreert voor een Adword met iemand die dezelfde zoekwoorden gebruikt in de advertenties laar Google u en uw concurrent tegen elkaar opbieden wat de prijs per klik enorm kan opvoeren.

Met linkbuilding daarentegen, zijn de enige kosten de kosten die u heeft gemaakt voor het kopen en plaatsen van de link en de tijd en moeite die u erin heeft gestoken.

Conclusie

Google AdWords is een veelgebruikte strategie voor bedrijven om hoger te scoren in Google. Maar met linkbuilding, hoeft u niet te betalen voor kliks die niet zullen converteren in de verkoop. Linkbuilding bestaat al sinds het begin van het internet en is de meest effectieve manier om hoog te scoren in de SERPs op Google.

Zelf linkbuilden is een moeilijk en tijdrovend proces.
Goedbegin heeft een linkbuilding service gecreëerd die u de beste kans op succes geeft. Wij nemen al het tijdrovende en ingewikkelde werk voor u uit handen.
Linkbuilding uitbesteden
Geef als eerste uw mening