turned on black and grey laptop computer

Waarom is SEO zo belangrijk in online marketing en wat zijn de redenen waarom bedrijven nog steeds zoveel geld uitgeven aan marketing?

Als u niet in marketing investeert, zult u nooit vooruitkomen in de huidige concurrerende markt.

Wanneer u naar Google gaat en de door u gekozen “trefwoord zin” (keyword phrase of long tail keyword) intypt, wilt u natuurlijk bovenaan de lijst staan.

Wanneer u een klein tot middelgroot bedrijf runt, is het vaak moeilijk om de kosten van marketing te rechtvaardigen. Als u geld uitgeeft aan zaken als Google Ads, reclame op sociale media, e-mailmarketing, enzovoort, vraagt u zich misschien af:

  • Waarom zijn deze marketingtactieken nog steeds zo belangrijk?
  • Wat is de waarde van investeren in marketing?
  • Hoe weet ik of ik het goed doe?
  • Wat kan ik doen om mijn marketinginspanningen te optimaliseren?
gray and brown stones on gray ground

In dit artikel gaan we in op de redenen waarom bedrijven nog steeds geld uitgeven aan marketing en beantwoorden we uw vragen over hoe u uw marketing inspanningen kunt optimaliseren.

Bouw uw merk op

SEO staat voor Search Engine Optimization. Zoals de naam al doet vermoeden is het de praktijk van het optimaliseren van de inhoud en presentatie van een website om hoger te scoren bij Google, Bing en andere zoekmachines.

Het doel van een SEO-campagne is om de zichtbaarheid van de inhoud van een bedrijf te vergroten en de positie in de zoekresultaten te verbeteren. SEO is een essentieel onderdeel van elke marketing campagne, omdat de manier waarop een site wordt gerangschikt op een zoekmachine kan bepalen hoeveel mensen uw bedrijf vinden.

SEO is een van de belangrijkste onderdelen van digitale marketing geworden. Volgens het US Internet Trends rapport, is SEO de op één na belangrijkste component van digitale marketing geworden na social media marketing dat inmiddels aan de terugweg bezig is.

Het belang van SEO wordt weerspiegeld in het feit dat Google is begonnen met het geven van voorkeur aan websites die zijn geoptimaliseerd voor zoekopdrachten boven de websites die dat niet zijn.

person holding black android smartphone

Krijg meer zichtbaarheid in zoekmachines

Om de beste resultaten uit uw website te halen, is het belangrijk om een backlink van goede kwaliteit te hebben. Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de links die u krijgt relevant zijn en niet betaald worden.

Dit zal ervoor zorgen dat uw website betere rankings krijgt in de zoekmachines. Ook moet u ervoor zorgen dat u links naar sites met een hoge autoriteit. Wanneer u dit doet, zult u in staat zijn om de ranking van uw website in de zoekmachines te verbeteren. 

Genereer meer leads

Uw doel bij het genereren van meer leads moet duidelijk zijn: u wilt dat nieuwe contacten contact met u opnemen omdat ze geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft.

Of u nu een e-mailmarketingcampagne voert, contentmarketing gebruikt om mensen naar uw landingspagina te krijgen, of een nieuwsbrief verstuurt, u kunt uw doel bereiken als u het eerste punt duidelijk maakt.

Hoe duidelijker je dit doel kunt maken, hoe groter de kans dat mensen actie ondernemen.

Zorg voor conversies

Een van de meest voorkomende redenen waarom een website niet goed converteert, is omdat hij slecht ontworpen is. Om u te helpen een beter inzicht te krijgen in hoe uw site eruit ziet vanuit het oogpunt van een potentiële koper, zijn er enkele goede visuele ontwerptools die u een beter idee kunnen geven van wat werkt en wat niet werkt.

Google’s “What Works” tool, bijvoorbeeld, kan u helpen de factoren te identificeren die zorgen voor een hoge conversie. Wat wilt u dat uw bezoekers voelen en ervaren? Wat voor soort inhoud wilt u dat ze zien als ze op uw pagina landen?

Vergroot uw markt

Om uw marktaandeel te vergroten, moet u uw zichtbaarheid vergroten en merkherkenning opbouwen. Uw merkidentiteit is wat u uniek maakt in een overvolle markt.

Als u op zoek bent naar manieren om uzelf zichtbaarder te maken voor uw publiek, kunt u overwegen een van deze tactieken te gebruiken.

Wanneer u zich in een overvolle markt bevindt, is een van de belangrijkste dingen die u kunt doen ervoor zorgen dat uw merk opvalt. Dat kan verschillende dingen betekenen.

Een groot bedrijf kan zich misschien een reclamecampagne veroorloven, of zelfs een grote PR-actie. Kleine bedrijven kunnen hun inspanningen richten op het ontwikkelen van een betere klantenservice.

Maar wat de tactiek ook is, het doel is hetzelfde: zorgen dat mensen niet meer aan hun concurrenten denken, maar aan wat u te bieden heeft.

selective focus photography of snail on plant
Een trage mobiele website is een deal-breaker voor ongeduldige bezoekers

Investeer in een goede mobiele website

Volgens een studie van eMarketer zal de meerderheid van de smartphonegebruikers een mobiele site verlaten als het te lang duurt om te laden. Dit betekent dat een goede SEO-strategie essentieel zal zijn voor het succes van uw website. Ten tweede, Google is de meest populaire zoekmachine. Ongeveer 1,5 miljard mensen gebruiken Google elke maand om iets te vinden, waar ook ter wereld. De concurrentie is enorm, maar door op de juiste manier te investeren in uw marketing door middel van linkbuilding en On-Page SEO kunt hen altijd een stap voor blijven.

Conclusie

Dus, waarom is het zo belangrijk om te focussen op SEO in het huidige concurrerende digitale landschap?

Er zijn een paar belangrijke redenen:

Ten eerste, meer dan 80% van alle online zoekopdrachten worden nu gedaan op mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets. Dit betekent dat als je niet geoptimaliseerd bent voor search, u een enorm publiek misloopt.

Dat is wat Google en andere zoekmachines willen zien. Zij willen er zeker van zijn dat wanneer iemand naar een website gaat de bezoeker ook daadwerkelijk snel kan vinden waar naar werd gezocht.

Geef als eerste uw mening