5 sterren uit 295 reviews
Gratis Zoekwoordenonderzoek Tool
Met onze gratis Zoekwoordenonderzoek Tool onderzoek jij zelf het zoekvolume van zoekwoorden en/of zoekwoordcombinaties. Zo bepaal je welke zoekwoorden voor jou interessant zijn om op te focussen.
Begin vandaag nog!
Begin vandaag nog met het verbeteren van jouw vindbaarheid 📈
- Inkopen direct bij de bron
- Backlinks staan direct online naar betaling
- Alle backlinks kun je zelf beheren
Veelgestelde vragen over zoekwoordenonderzoek
Wat is zoekwoordenonderzoek?
Door zoekwoordenonderzoek, zoekwoordonderzoek, zoektermenonderzoek of zoektermonderzoek te doen, achterhaal je welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken in zoekmachines. Soms wordt de afkorting ZWO of ZTO gebruikt.
Waarom doe je zoekwoordenonderzoek?
Als je beter vindbaar wil worden in zoekmachines, dien je eerst te achterhalen welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken. Door zoekwoordenonderzoek te doen achterhaal je niet alleen welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken, maar ook hoe vaak een zoekwoord gemiddeld per maand gebruikt wordt. Met die informatie kun je bepalen op welke zoekwoorden je focust.
Hoe werkt de Zoekwoordenonderzoek Tool?
Onze Zoekwoordenonderzoek Tool werkt heel eenvoudig. Typ een zoekwoord in, kies een land en klik op indienen. Er verschijnt nu een lijst met gerelateerde zoekwoorden. Per zoekwoord vind je:
- Het trefwoord of zoekwoord
- De Cost Per Click (CPC) in USD
- De Cost Per Click (CPC) in EUR
- Het gemiddeld maandelijk zoekvolume (gebaseerd op het zoekvolume in de laatste 12 maanden)
Is het gebruik van de Zoekwoordenonderzoek Tool gratis?
Ja! Onze Zoekwoordenonderzoek Tool kun je gratis gebruiken.
Welke soorten zoekwoorden zijn er?
Over het algemeen praten SEO-specialisten over twee verschillende soorten zoekwoorden:
- Short tail zoekwoorden: korte generieke zoekwoorden – meestal één of twee woorden, zoals “backlinks” of “backlinks kopen”.
- Long tail zoekwoorden: langere zoekwoorden – meestal meer dan drie woorden, zoals “online Nederlandse backlinks kopen” of “gratis backlinks kopen online”.
Meestal geldt: hoe korter en generieker het zoekwoord, hoe meer maandelijks zoekvolume.
Hoe kies je de juiste focuszoekwoorden uit?
Wie gaat linkbuilden, focust zich meestal op de verbetering van de posities van bepaalde zoekwoorden. Als je focus gaat bepalen, is het verleidelijk om te kiezen voor korte, generieke zoekwoorden met het meeste zoekvolume. Echter, soms doe je er juist goed aan om ook naar langere zoekwoorden te kijken die wat minder zoekvolume hebben. Over het algemeen geldt namelijk: hoe meer zoekvolume, hoe meer concurrentie. Probeer daarom een middenweg te vinden. Kies zoekwoorden uit met een iets lager zoekvolume en waarop minder concurrentie zit, maar waarvan je wel zeker weet dat jouw potentiële klant ermee zoekt.
